Pindíci.cz - S námi jste první!

skočit na menu

Sex po hádce působí jako droga

17.05.2012 13:00

Vědci už vědí, proč je sex po partnerské neshodě argumentů tak příjemný a přitažlivý. Působí…

celý článek >

Uzeniny a párky výrazně zvyšují riziko rakoviny slinivky

19.01.2012 13:00

Facebook Sdilet na facebooku

Twitter Sdilet na twitteru

Uzeniny. Slovo, které nedá mnohým labužníkům spát. Párky, salámy a jiné pochoutky pro ně představují nezbytnou součást jídelníčku. Pro zdraví už ale tak přínosné nejsou. Dusičnany používané k jejich konzervaci totiž zvyšují riziko rakoviny tlustého střeva. Konzumace jednoho párku nebo salámu denně pak zvyšuje riziko rakoviny slinivky až o dvacet procent.

 

Přitom rakovina slinivky je i mezi onkology známa jako tichý zabiják. Většinou se na ni přijde ve velmi pokročilé fázi vývoje a už je neléčitelná. Rakovina slinivky je nejhůře léčitelným typem nádorového bujení s nejmenší úspěšností léčby. „Konzumace jen 50 gramů konzervovaného masa denně zvýší riziko rakoviny o pětinu,“ tvrdí lékaři ze Švédska.

 

Přitom padesát gramů odpovídá malému párku, pár plátkům salámu či šunky nebo jen malému kousku slaniny. 150 gramů uzeniny zkonzumované denně zvýší riziko rakoviny slinivky o 57 procent. „Rakovina slinivky má velmi nízkou míru úspěšného vyléčení,“ varovala autorka studie Susanna Larssonová z vysoké školy Karolinska Institutet ve Stockholmu.

 

Famous

































© lesbanet 2010-2011